Insurance for unborn child

This is not a sponsored/paid-for post



Banyak persiapan yang perlu dilakukan untuk menerima kedatangan orang baru dalam keluarga. Selain perkara asas seperti pakaian, stroller, insuran juga salah satu perkara yang saya rasa penting.


Saya berjumpa dengan Insurance Consultant tempoh hari untuk mengambil "cenderahati" sempena kedatangan tahun baru 2014 dan dah kebetulan berjumpa, saya bertanyakan tentang insuran anak. Kononnya nak ambil insuran selepas kelahirannya nanti tapi rupa-rupanya kita boleh ambil pelan perlindungan komprehensif dengan PRUmy child seawal 18 minggu kehamilan. 

Saya ingin kongsikan kejadian yang berlaku pada jiran saya. Bayi yang baru lahir menghidapi penyakit jantung berlubang dan ibu bapa tidak mempunyai wang untuk menanggung kos pembedahan anak mereka. Nasib baik nenek bayi berkenaan boleh membantu. Jika tak, tak tau lah macam mana nasib bayi itu. Bila berbual kosong dengan ibu tentang niat kami ingin mengambil insuran ini, ibu seakan-akan tak bersetuju seolah-olah kami meminta sesuatu yang tak baik jadi kepada anak yang bakal saya lahirkan. InsyaAllah, semoga anak yang dikandung ini sihat walafiat hendaknya tapi tak salah jika kita sediakan payung sebelum hujan.

What is PRUmy child and who can buy this plan?                                                                          
PRUmy child is a regular premium investment-linked insurance plan. You can buy this plan for your unborn child at 18 weeks into your pregnancy, or for your child who is between 1 to 18 years of age on his/her next birthday.

PRUmy child benefits at a glance
  • Gives you control and flexibility to design a complete plan for your child.
  • Covers your baby as early as 18 weeks into pregnancy.
  • Option to attach Infant Care*  rider to enhance your baby's protection from 18 weeks of your pregnancy up to your child reaching 2 years old.
  • Build your child's education fund with optional PRUedusaver and PRUsaver kid riders.
Banyak kebaikan tentang PRUmy child ni tapi saya bukan Insurance Consultant. Tak banyak yang saya boleh terangkan, hanya berkongsi cerita untuk kebaikan bersama. Kalau nak tau lebih lanjut, cuba baca link di bawah atau cari Insurance Consultant Prudential berdekatan anda.

Brochure: EnglishBahasa Melayu

No comments: