Warung Leko at Pusat Komersil TSB Sungai Buloh

Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, restoran menyajikan makanan Indonesia tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan. Tidak terkecuali dengan Restoran Warung Leko ini. Terkenal dengan tagline "Spesialis Iga Sapi Penyet", Warung Leko membuka cawangan mereka yang kedua di Pusat Komersil TSB Sungai Buloh dan sudah mempunyai 46 cawangan di seluruh Indonesia. Iga sapi atau dalam Bahasa Melayu bermaksud tulang rusuk lembu merupakan makanan dari Jawa Timur khususnya Surabaya.

Seperti kebiasaan, menu utama apabila ke restoran sebegini pastinya ayam penyet, lele penyet dan bawal penyet menjadi pilihan tapi bagi yang sudah bosan dengan menu tersebut dan ingin sedikit kelainan, anda boleh ke Warung Leko. Terdapat pelbagai menu seperti iga sapi (tulang rusuk lembu) penyet, bakwan (cucur sayur) penyet, empal (daging lembu) penyet, buntut (ekor lembu) penyet, otot (urat) penyet dan bermacam lagi.

Sewaktu memesan makanan, pelayan bertanya "sambalnya mau pedas, sedang atau tidak pedas?". Memandangkan kami jenis tak tahan pedas, mestilah kami ambil yang tak pedas. Menarik bukan? Sekarang tak perlu lagi mengalirkan air mata untuk menikmati keenakkan makanan.

***Click on images to enlarge


Soda Gembira RM3.90
Rasa air bandung yang lemak manis seimbang dengan rasa soda.

 Iga Penyet (Tulang rusuk lembu) + Sambal Tak Pedas RM12.50
Daging yang lembut, size yang besar dan rasa rempah yang tak keterlaluan. Sedap!


Bebek Penyet (Itik) + Sambal Tak Pedas RM11.90
Daging itik yang lembut & size yang besar. Sepinggan nasi tak cukup!

Cah Kangkung RM5.90
Sedap tapi tak boleh lawan kangkung goreng belacan kita.

Keluasan restoran Warung Leko disini lebih besar jika dibandingkan dengan cawangan pertama di The Curve. Dekorasi ala dalam taman memberi rasa tenang ketika menikmati hidangan.






Total Damage: RM42.60
Ambiance: 3/5
Service: 4/5
Food Serving Speed: 4/5
Will I Revisit?: Yes

Warung Leko
Pusat Komersil TSB,
79 G, 81 G, 81-1, Jalan Nautika A U20/A, 
Seksyen U20, 
40160 Shah Alam, Selangor.
Tel: 03-61480922

No comments: