28


Belum pernah & tak mungkin akan ada istilah "lupa" tarikh penting seperti hari jadi untuk 3 wanita dalam keluarga aku. Aku tak pasti sama ada ibu & abah pandai budget timing atau ini berlaku secara kebetulan.

9.6.2013

Aku mulakan aktiviti sempena hari jadi dengan bangun sekitar jam 12 tengahari. "Happy Birthday, Sayang!". Hadiah pertama yang aku dapat di pagi tengahari hari jadi aku ialah ciuman pipi dari suamiku yang belum gosok gigi. Sweet ke tak?

Mik: Hari ni kita nak buat apa?
Aku: Sayang teringin nak makan meatballs IKEA.

***Click on images to enlarge

Makan tengahari di IKEA Restaurant (Tak tengahari sangat lah kalau dah pukul 3 petang)

Minum petang di Starbucks & seterusnya menonton The Hangover Part III

Makan malam di Bintang Sue, Uptown Hawker Centre.


Hari jadi aku dihabiskan dengan makan, makan & makan. Dasar si gemuk!

10.6.2013

Birthday leave dah siap apply awal-awal walaupun tak tau ke mana hala tuju. Tiba-tiba tergerak hati nak ke Bukit Tinggi, Pahang. Tak begitu tahu sebenarnya apa yang ada di sana tapi redah je. Ada rakan yang cakap "Bukit Tinggi best! Tak macam kat Malaysia". Tak, Bukit Tinggi memang di Malaysia. Cuaca panas! Nasib baik tak pakai baju tebal. Apa yang menarik bila pergi jalan-jalan pada hari bekerja ni ialah tak ramai orang. Boleh ambil gambar tanpa ada photobomb sana-sini.






Colmar Tropicale





Japanese Village

Menurut pendapat kami, Bukit Tinggi ni sesuai dikunjungi oleh keluarga. Kami mati kutu kat sana. Tak tau nak buat apa sebenarnya. Salah satu tarikan yang ada ialah Flying Fox yang terpanjang di Asia Tenggara (Katanya). Teringin nak cuba tapi pakaian kurang sesuai pula, mungkin lain kali. Tak sampai 3 jam, kami dah turun untuk balik. Pertama kali menjejakkan kaki di Bukit Tinggi, pengalaman yang masih boleh dikatakan sebagai menarik untuk aku & Mik.

No comments: